DATUM A ČAS | PŘEDNÁŠEJÍCÍ |
27.11.2012 (úterý) 9.00-14.00 prezence od 8.30 |
Ing. Fitříková Dagmar, daňový poradce, specialista na DPH |
MÍSTO KONÁNÍ | Dům kultury města Ostravy, a.s. 28. října 124, Ostrava |
Seminář je zaměřen na vybrané a problematické oblasti uplatňování DPH podle právního stavu platného v roce 2012. Účastníci semináře budou seznámeni s nejdůležitějšími změnami připravovanými pro rok 2013. Výklad bude zaměřen i na sestavení daňového přiznání za poslední zdaňovací období roku 2012. Dostatečný časový prostor bude věnován dotazům účastníků semináře.
Obsah semináře:
- Aktuální informace – aktuální stav zákona o DPH a legislativy EU, vybraná sdělení a výklady MF ČR a GFŘ. Změny v oblasti sazeb daně v roce 2013 – sazby daně platné od 1. 1. 2013.
- Zálohové platby – vznik povinnosti přiznat daň, vyúčtování zálohových plateb přijatých do 31. 12. 2012, praktické příklady výpočtu DPH v souvislosti s vyúčtováním záloh v roce 2013.
- Daňové doklady – změny pravidel vystavování a uchovávání daňových dokladů v roce 2013, forma a typy daňových dokladů.
- Místo plnění při poskytnutí služby – změny pravidel pro určení místa plnění při poskytování služeb v roce 2013, místo plnění při pronájmu dopravního prostředku.
- Registrace k DPH – změny ve vymezení plátců daně a osob identifikovaných k dani, změny v oblasti registrace k DPH, změny týkající se zrušení registrace z moci úřední v roce 2013, sankční postihy při nesplnění registrační povinnosti.
- Převod nemovitosti – změny lhůt pro uplatnění osvobození od daně při převodu nemovitostí, možnost volby uplatnit daň na výstupu při převodu nemovitosti po uplynutí zákonem stanovené lhůty, souvislosti s úpravou odpočtu daně.
- Poskytování pojišťovacích a zajišťovacích služeb – změny podmínek pro uplatnění osvobození od daně v roce 2013, porovnání připravovaných změn s platným právním stavem, upozornění na důsledky případných chyb.
- Další připravované změny v oblasti DPH – výše obratu pro účely registrace a rušení registrace k DPH, základ daně a výše daně v případech, kdy vznikla povinnost přiznat daň ze zálohy, zpřístupnění údajů z registru plátců a jejich využití v praxi, povinná elektronická forma podání DAP k DPH a dalších souvisejících podání.
- Nesprávné uplatnění dokladů z časového hlediska – upozornění na časté chyby při uvádění údajů v DAP k DPH a možnosti jejich řešení.
- Režim přenesení daňové povinnosti při poskytnutí stavebních a montážních prací – vysvětlení principu přenesení daňové povinnosti na praktických příkladech s promítnutím do daňového přiznání k DPH, upozornění na časté chyby a možnosti jejich opravy, stavební práce realizované pro vymezené subjekty bez uplatnění režimu přenesení daňové povinnosti, postup při řešení sporných případů ve vazbě na zatřídění podle klasifikace CZ-CPA, stavební práce realizované osobou, která nemá sídlo ani místo podnikání v ČR, stavební práce realizované českým plátcem s místem plnění mimo tuzemsko.
- Plnění osvobozená od daně bez nároku na odpočet daně – pravidla pro uplatnění osvobození od daně u zdravotních služeb a dodání zboží, upozornění na možné chyby.
- Postup při uplatnění nároku na odpočet daně – upozornění na časté chyby při uplatnění nároku na odpočet daně, nárok na odpočet daně v částečné výši, vliv uskutečněných plnění osvobozených od daně bez nároku na odpočet na odpočet daně na výši nároku na odpočet daně – praktické příklady.
- Sestavení daňového přiznání za poslední zdaňovací období roku 2012 – vypořádání nároku na odpočet daně, úprava a vyrovnání odpočtu daně, inventarizační rozdíly, postup při sestavení daňového přiznání k DPH za poslední zdaňovací období roku 2012, kontrola obratu na zdaňovací období roku 2013.
- Uplatňování DPH u vybraných plnění realizovaných v rámci EU a ve vztahu k třetím zemím – vybrané obchodní případy týkající se dodání a pořízení zboží a poskytování služeb v EU, dovoz a vývoz zboží včetně jejich promítnutí v daňovém přiznání k DPH, upozornění na časté chyby a možnosti jejich řešení.
- Diskuse a odpovědi na dotazy.
Výklad bude prováděn s využitím praktických příkladů. Účastníci semináře obdrží pracovní materiály.
Informace pro účastníky:
Místo konání semináře
Dům kultury města Ostravy, a.s.
28. října 124, Ostrava
Spojení:
Tramvají z centra a z Poruby
(č. 4, 8, 9, 11, 12)
zastávka Krajský úřad
Cena a platební podmínky pro semináře: | |
Zvýhodněné vložné při účasti na 5 a více seminářích | 900,- Kč za seminář |
Vložné za jednotlivý seminář | 1000,- Kč za seminář |
Úhradu účastnického poplatku proveďte:
- platbou u Fio banky, a.s., č. účtu 2500313694/2010, variabilní symbol 071112, konstantní symbol 0558
- nebo v hotovosti před zahájením semináře
Prezence bude vždy půl hodiny před zahájením semináře.
V ceně seminářů je malé občerstvení.
V případě neúčasti vyšlete zástupce, vložné nevracíme.
IČO: 881 78 153, nejsme plátci DPH.
Opožděné přihlášení nahlaste na tel. + fax 596 546 366 nebo na mobil 603 367 808.
Další semináře v roce 2012: