Nemocenské pojištění a pojistné na sociální zabezpečení v roce 2025

DATUM A ČAS PŘEDNÁŠEJÍCÍ
14.1.2025 (úterý)
9.00-14.00, prezence od 8.30
Ing. Ztratil Michal – uznávaný odborník z oblasti nemocenského a důchodového pojištění
MÍSTO KONÁNÍ
WEBINÁŘ
Webinář se bude konat prostřednictvím Microsoft Teams.

Určeno pro: mzdové účetní bez ohledu na stupeň jejich pokročilosti, pro ostatní pracovníky ekonomických úseků, pro pracovníky personálních úseků, pro ostatní odbornou veřejnost či občany.
 

Obsah webináře:

Nemocenské pojištění:

⚀  změna v oznamování nástupu do zaměstnání / skončení zaměstnání u všech zaměstnanců na DPP od 1. 7. 2024 – zhodnocení stavu, zkušenosti s provedenou změnou a elektronickými podáními v dané věci;

⚀  změny od 1. ledna 2025 u DPP

  • režim oznámené DPP – podmínky účasti na nemocenském pojištění, placení pojistného na sociální zabezpečení;
  • ostatní DPP (jeden a více zaměstnavatelů) – podmínky účasti na nemocenském pojištění a pro placení pojistného na sociální zabezpečení;
  • oznamování záměru uplatňovat režim oznámené DPP;
  • postupy zaměstnavatele u zaměstnanců v režimu oznámené DPP;
  • postupy zaměstnavatele u zaměstnanců na DPP, kteří nejsou v režimu oznámené dohody;
  • oznamování skončení režimu oznámené DPP;
  • placení pojistného na sociální zabezpečení;
  • tiskopisy a lhůty pro plnění povinností zaměstnavateli u DPP;
  • služby ČSSZ pro zaměstnavatele;
  • výklad zaměstnání malého rozsahu u DPP.

⚀  Další změny v nemocenském pojištění od ledna 2025

  • elektronizace ostatních dávek NP – PPM, ošetřovné, dlouhodobé ošetřovné, otcovská a související změny v eNeschopence;
  • připravované rozšíření nároku na dávky NP – u zaměstnání malého rozsahu, DPP, OSVČ;
  • dílčí změny posuzování nároku na dávky u některých skupin pojištěnců – např. u PPM;
  • určování místní příslušnosti;
  • změna redukčních hranic v NP, stanovení rozhodného příjmu pro účast na NP, vliv výše minimální mzdy;
  • elektronické tiskopisy – přehled všech elektronických tiskopisů 2025, povinnosti zaměstnavatelů při elektronické komunikaci s ČSSZ, doporučené postupy pro zaměstnavatele při podávání tiskopisů;
  • online služby ČSSZ pro zaměstnavatele – možnosti služeb pro zaměstnavatele, správa plných mocí;
  • další změny od roku 2025 dle schvalování legislativy.

Pojistné na sociální zabezpečení:

⚀  okruh poplatníků, vyměřovací základy, odvod pojistného u dohod o provedení práce, tiskopis Přehled o výši pojistného;

⚀  nová výše maximálního vyměřovacího základu;

⚀  zavedení Jednotného měsíčního hlášení zaměstnavatele;

⚀  pojistné na důchodové a nemocenské pojištění OSVČ, předkládání přehledu OSVČ za rok 2024, plná elektronizace v agendě OSVČ;

⚀  další změny od roku 2025 dle schvalování legislativy.

Diskuse, zodpovídání dotazů účastníků webináře. Možnost konzultací. Aktuality dle vývoje legislativního procesu.
 

Informace pro účastníky:

Webináře probíhají prostřednictvím Microsoft Teams. Nemusíte být nijak technicky zdatní, nemusíte si stahovat žádnou aplikaci, nikde se registrovat, pouze kliknete na odkaz, který Vám před konáním webináře pošleme na Váš email. Pokud by se u Vás vyskytly jakékoliv technické potíže, budeme celý den na příjmu s napojením na technickou podporu.

Technické požadavky: počítač (nebo notebook) s mikrofonem a reproduktory a s připojením k internetu.
 

Cena a platební podmínky:
Cena za WEBINÁŘ a ZÁZNAM Z WEBINÁŘE 1190 Kč

Účastníci webináře mají v ceně zdarma i záznam z jeho konání.
 

Úhradu účastnického poplatku proveďte:
(platba u Fio banky, a.s.,)
číslo účtu 2500313694/2010
variabilní symbol 111224
konstantní symbol 0308

Prezence bude vždy půl hodiny před zahájením webináře.

IČO: 753 58 549, nejsme plátci DPH.

V případě neúčasti vyšlete zástupce, vložné nevracíme.

Opožděné přihlášení nahlaste na mobil 732 818 332, 603 367 808.
 

Vyplnit závaznou přihlášku

Objednávka záznamu z webinářů
 

Další aktuální webináře: