DATUM A ČAS | PŘEDNÁŠEJÍCÍ |
15.4.2016 (pátek) 9.00-14.00 prezence od 8.30 |
Ing. Fitříková Dagmar – daňový poradce, specialista na DPH |
MÍSTO KONÁNÍ | ČAPEK – WinDUO, s.r.o. Chittussiho 13, Slezská Ostrava , a.s. |
Seminář je zaměřen na praktické uplatňování DPH ve vybraných oblastech. Dostatečná pozornost bude věnována stále aktuálnímu kontrolnímu hlášení k DPH se zaměřením na časté chyby, které se vyskytly u již podaných kontrolních hlášení. Součástí výkladu budou příklady z praxe včetně doporučení jak reagovat na výzvy správce daně týkající se kontrolního hlášení. Fyzické osoby, plátci se čtvrtletním zdaňovacím obdobím, získají v průběhu semináře informace využitelné při sestavování prvního kontrolního hlášení v roce 2016. V rámci semináře budou účastníci mimo jiné upozorněni i další změny v oblasti DPH, jejichž účinnost nastane v průběhu roku 2016 a obdrží i základní informace ke schválenému zákonu o elektronické evidenci tržeb.
Obsah semináře:
- Aktuální informace v oblasti DPH – sdělení a informace GFŘ pro rok 2016, vybrané závěry z jednání Koordinačních výborů s KDP využitelné v praxi roku 2016.
- Další změny v oblasti DPH v roce 2016 a související problematika – změny týkající se kontrolního hlášení (lhůt a sankčních postihů), stručné informace ve vazbě na schválený zákon o elektronické evidenci tržeb, změny v oblasti sazeb daně od 1. 11. 2016, změny v oblasti dovozu a vývozu.
- Kontrolní hlášení – shrnutí základních pravidel, první zkušenosti z praxe, postup správce daně, jak reagovat na výzvy, upozornění na časté chyby a možnosti jejich řešení.
- Specifické doklady a jejich uvádění v kontrolním hlášení – splátkový a platební kalendář, souhrnný daňový doklad, doklad o použití, zjednodušený daňový doklad, opravné daňové doklady, vnitřní účetní doklady, daňový doklad při přijetí úplaty (zálohy).
- Sankce za porušení povinností týkajících se kontrolního hlášení – lhůty pro podání kontrolního hlášení, porušení zákonných povinností a jejich důsledky, sankce upravené zákonem o DPH a daňovým řádem, reakce na výzvu správce, doporučení jak eliminovat sankční postihy a jak jim předcházet.
- Časté dotazy týkající se převodu nemovitých věcí – definice stavebního pozemku, pozemek, který funkční celek se stavbou, převod spoluvlastnického podílu k pozemku, podmínky pro uplatnění osvobození od daně při převodu nemovitých věcí, změna dokončené stavby, režim přenesení daňové povinnosti.
- Časté chyby spojené s režimem přenesení daňové povinnosti v tuzemsku – změny platné od 1. 2. 2016, nesprávně uplatněný daňový režim v příkladech, možnosti řešení chybných postupů, využití právní fikce (příklady), časový nesoulad v důsledku pozdě doručených faktur – daňových dokladů.
- Diskuze a odpovědi na dotazy.
Účastníci semináře obdrží pracovní materiály.
Informace pro účastníky:
Místo konání semináře
ČAPEK – WinDUO, s.r.o.
Chittussiho 13/734, 710 00 Ostrava
Spojení:
Trolejbus
(č. 101, 104, 106, 108, 109, 111)
Zastávka Revírní bratrská pokladna
Cena a platební podmínky pro semináře: | |
Zvýhodněné vložné při účasti na 4 a více seminářích | 900,- Kč za seminář |
Vložné za jednotlivý seminář | 1000,- Kč za seminář |
Úhradu účastnického poplatku proveďte:
- platbou u Komerční banky, a.s., č. účtu 107-5832740207/0100, variabilní symbol 130116, konstantní symbol 0558
- nebo v hotovosti před zahájením semináře
Prezence bude vždy půl hodiny před zahájením semináře.
V ceně seminářů je malé občerstvení (káva, čaj, nealko nápoje, obložené chlebíčky, koláčky, něco sladkého na zub).
V případě neúčasti vyšlete zástupce, vložné nevracíme.
IČO: 623 39 184, nejsme plátci DPH.
Opožděné přihlášení nahlaste na mobil: 603 367 808.
Další semináře v roce 2016: