DATUM A ČAS | PŘEDNÁŠEJÍCÍ |
17.4.2015 (pátek) 9.00-14.00 prezence od 8.30 |
Ing. Fitříková Dagmar – daňový poradce, specialista na DPH |
MÍSTO KONÁNÍ | Dům kultury města Ostravy, a.s. 28. října 124, Ostrava |
Na praktických příkladech budou prezentovány změny v oblasti DPH, které platí s účinností od 1. 1. 2015. Součástí výkladu bude i vybraná problematika DPH, která je předmětem častých dotazů a nejčastější chyby a omyly v aplikaci zákona.
V průběhu semináře budou účastníci upozorněni na důležité změny v oblasti DPH, které jsou účinné od 1. 1. 2016.
Obsah semináře:
- Aktuální informace v oblasti DPH – sdělení a informace GFŘ pro rok 2015, vybrané závěry z jednání Koordinačních výborů s KDP využitelné v praxi roku 2015, přehled změn v oblasti DPH pro rok 2015.
- Změny platné od 1. 1. 2016 – kontrolní hlášení, změny týkající se dodání nemovitých věcí.
- Režim jednoho správního místa (MOSS) – změna pravidel pro stanovení místa plnění u vybraných služeb, praktický postup.
- Plnění, která jsou a nejsou předmětem DPH – plnění bez úplaty, nepeněžitá plnění, krádeže, škody na majetku, inventarizační rozdíl (manko).
- Oprava základu daně a výše daně – upozornění na změny platné v roce 2015, finanční bonusy a skonta, oprava výše daně v jiných případech, uvádění údajů v DAP k DPH, opravné daňové doklady, praktické příklady.
- Oprava výše daně u pohledávek za dlužníky v insolvenčním řízení – podmínky pro provedení opravy, uvádění údajů v DAP k DPH včetně příloh, rozsudek NSS, opravný daňový doklad.
- Dočasný režim přenesení daňové povinnosti na příjemce – základní principy, praktický postup, upozornění na možné chyby a jejich řešení, uvádění údajů v DAP k DPH včetně příloh.
- Uplatňování DPH u stavebních a montážních prací – sazby daně, dopady nesprávně uplatněné výše daně včetně postupu při opravě chyby, přenesení daňové povinnosti u stavebních a montážních prací.
- Institut ručení za nezaplacenou daň – upozornění na změny pro rok 2015 a jejich dopady, nespolehlivý plátce, doporučení ve vazbě na obsah uzavíraných obchodních smluv, rozsudek NSS.
- Základ daně – standardní dodávky zboží a služeb, zálohové platby, základ daně ve specifických případech, aplikace ceny obvyklé pro vymezené případy.
- Zálohové platby – zálohy v rámci tuzemských obchodních transakcí i ve vztahu k EU a třetím zemím, postup při vyúčtování záloh, upozornění na časté chyby, daňový doklad a jeho náležitosti.
- Obchodování v rámci EU – vybrané obchodní případy v oblasti dodání zboží a poskytování služeb, daňové doklady, uvádění údajů v DAP k DPH, časté chyby a možnosti jejich nápravy.
- Dovoz a vývoz zboží – shrnutí základních pravidel, upozornění na problémové případy, daňové doklady při dovozu zboží.
- Diskuze
Účastníci semináře obdrží pracovní materiály.
Informace pro účastníky:
Místo konání semináře
Dům kultury města Ostravy, a.s.
28. října 124, Ostrava
Spojení:
Tramvají z centra a z Poruby
(č. 4, 8, 9, 11, 12)
zastávka Krajský úřad
Cena a platební podmínky pro semináře: | |
Zvýhodněné vložné při účasti na 4 a více seminářích | 900,- Kč za seminář |
Vložné za jednotlivý seminář | 1000,- Kč za seminář |
Úhradu účastnického poplatku proveďte:
- platbou u Komerční banky, a.s., č. účtu 107-5832740207/0100, variabilní symbol 120115, konstantní symbol 0558
- nebo v hotovosti před zahájením semináře
Prezence bude vždy půl hodiny před zahájením semináře.
V ceně seminářů je malé občerstvení (káva, čaj, nealko nápoje, obložené chlebíčky, koláčky, něco sladkého na zub).
V případě neúčasti vyšlete zástupce, vložné nevracíme.
IČO: 623 39 184, nejsme plátci DPH.
Opožděné přihlášení nahlaste na mobil 603 367 808.
Další semináře v roce 2015: